LIBRARY MANAGEMENT AND MARKETING IN THE MANAGEMENT OF LIBRARIES UNIVERSITY

Authors

  • Yuriy I. Gorban

DOI:

https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172865

Keywords:

библиотека, управление, менеджмент, маркетинг, персонал, инновации

Abstract

The article highlights the issue of management and marketing in the management of the university library. The influence of internal and external environments on the development of the library.

References

Айвазян, О. Б. Управління бібліотекою ВНЗ в ринкових умовах [Електронний ресурс] /

/О. Б. Айвазян. – Тернопіль, 2011, 11–13 жовт. – Режим доступу:

http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/for_lib/konf-2011t/103.pdf. – Назва з екрана.

Бібліотечний менеджмент: сучасні стилі, інноваційний підхід : навч.-метод. посіб. – Київ, 2006. – С. 39–46.

Київ, 2006. – С. 39–46.

Вилегжаніна, Т. Менеджмент бібліотеки в сучасних умовах: розподілене керівництво і

відповідальність / Т. Вилегжаніна // Бібл. планета. – 2009. – № 1. – С. 5–7.

Коптяева, М. Принципы менеджмента качества современной библиотеки: процессный

подход / М. Коптяева // Науч. и техн. б-ки. – 2009. – № 12. – С. 27–35.

Ніколаєнко, Н. Ефективне управління сучасною бібліотекою в умовах структурнофункціональних змін / Н. Ніколаєнко // Вісн. Кн. палати. – 2014. – № 12. – С. 20–23.

Новак, В. О. Організаційна поведінка : підручник / В. О. Новак, Т. Л. Мостенська,

О. В. Ільєнко. – Київ : Кондор, 2012. – 494 с.

Downloads

Published

2019-07-09

How to Cite

Gorban, Y. I. (2019). LIBRARY MANAGEMENT AND MARKETING IN THE MANAGEMENT OF LIBRARIES UNIVERSITY. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings, (3), 57–61. https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172865

Issue

Section

MANAGEMENT AND MARKETING AT THE UNIVERSITY LIBRARIES