MARKETING APPROACH IN THE MANAGEMENT OF LIBRARY OF UKRAINE

Authors

  • Larisa A. Rybka

DOI:

https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172918

Keywords:

библиотека, маркетинг, менеджмент

Abstract

The article discusses ways of obtaining economic independence, stay in the conditions of crisis and competition for survival. All this is even more sharply put before the libraries issue their livelihoods and to society argument of its necessity. The article reveals the concept of library management, library marketing, cites the difference between commercial and non-profit marketing.

References

Дригайло, В. Г. Основы управления библиотекой высшего учебного заведения /

В. Г. Дригайло, Е. В. Башун, В. Н. Волынец. – Киев : Политехника, 2001. – 389 с.

Міщенко, Г. Г. Маркетинг і бібліотека / Г. Г. Міщенко ; М-во культури і мистецтв

України ; Нац. парламент. б-ка України. – Київ, 2004. – 95 с.

Терно, В. В. Методичні аспекти організації бібліотечно-інформаційного маркетингу /

В. В. Терно, Л. О. Тітова // Вісн. Кн. палати. – 1997. – № 5. –

С. 12–14.

Башун, О. В. Вплив маркетингу і фандрейзингу на трансформацію бібліотек /

О. В. Башун ; наук. ред. В. С. Білецький. – Донецьк : УКЦентр, 1999. – 204 с.

Богза, Н. Ф. Управління бібліотечним закладом: від стратегічного бачення – до

професійного вирішення завдань / Н. Ф. Богза // Сучасна бібліотека як науковоінформаційний та культурно-просвітницький центр місцевої громади : матеріали

Всеукр. наук.-практ. конф. (21 трав. 2009 р.). – Дніпропетровськ, 2009. –

С. 149–159

Downloads

Published

2019-07-09

How to Cite

Rybka, L. A. (2019). MARKETING APPROACH IN THE MANAGEMENT OF LIBRARY OF UKRAINE. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings, (3), 264–267. https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172918

Issue

Section

MANAGEMENT AND MARKETING AT THE UNIVERSITY LIBRARIES